Content marketeers

Content marketeers van Nederland opgelet, SnelStart zoekt niet 1, maar 2 schrijftalenten! Op de afdeling Marketing is plek voor een fulltime content marketeer die alles snapt van conversiegericht schrijven en social media marketing. De andere rol is voor een parttime content marketeer op de afdeling Experience (24 uur per week), die de juiste woorden weet te vinden in long copy en communicatie en zo onze merkbeleving vorm geeftBen jij die woordkunstenaar die de ondernemers en financieel professionals van Nederland warm laat lopen voor SnelStart? 

Conversiegerichte content marketeer – afdeling Marketing (40 uur) 
Ben jij een ster in commerciële teksten die echt resultaat opleveren? Jij weet direct de juiste snaar te raken bij de klant, zodat die doorklikt, of dat nu op een landingspagina is of een webpagina, een blog, mail, social post of social ad. Data-driven werken is jouw tweede natuur: CTR en engagement ratio’s zijn voor jou niets nieuws. Je bewaakt de contentkalender en zorgt dat mailflows lekker lopen. Samen met het marketingteam ga je door tot je de allerbeste resultaten hebt behaald, want dat geeft een kick. Campagnes worden met jou in het team altijd een succes. 

Merkgerichte content marketeer – afdeling Experience (deze functie staat niet meer open!)
Merkbeleving en tone of voice hebben voor jou geen geheimen. Je bewaakt ze in marketingcampagnes en events, maar ook bijvoorbeeld in onze software. Je schrijft informatieve, inspirerende en commerciële teksten voor interne en externe communicatie. Dat kunnen mails zijn, maar ook blogs, webpagina’s en landingspagina’s. Een nieuwe functie in onze software? Jij maakt die makkelijk voor onze klanten. Grammaticaal ben je ijzersterk en je weet met de juiste woorden de boodschap te vertalen naar doelgroepgerichte teksten, die lekker lezen en goed vindbaar zijn.  

De teams
De teams van de afdelingen Marketing en Experience werken elke dag nauw samen. Experience bewaakt het merk. Hierin werken creatieve designers, een merk- en communicatiespecialist, een CX-expert en nog een content marketeer. Samen met je team spar je over de communicatie- en marketingstrategie van SnelStart en nemen jullie collega’s mee in je ideeën.  

Marketing is vooral bezig met campagnes. Een team van online marketeers, met elk een eigen specialisatie, zorgt dat elke campagne een succes wordt. Jij draagt hier aan bij met teksten die echt het verschil maken. Je laat je niet gek maken door een strakke deadline of een moeilijk onderwerp, maar weet anderen snel te overtuigen met jouw converterende content. 

Wat breng je mee?

  • Hbo werk- en denkniveau met 2 tot 4 jaar werkervaring in soortgelijke rol;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van Hubspot en Hotjar is een pre;
  • Je hebt kennis van SEO, conversie, Long vs Short Copy;
  • Met je overtuigingskracht en goed gevoel voor groepsdynamiek maak je je team compleet;
  • Behoeften van verschillende stakeholders weet jij feilloos te vertalen in oplossingen;
  • Vanuit je expertise op communicatievlak weet je met de juiste middelen alle (communicatie)projecten tot een succes te maken.

Wat bieden wij?

  • Een maandelijks salaris (o.b.v. 40 uur) tussen de € 2.950,- en € 4.781,-
  • Genoeg vrije tijd, want 30 vakantiedagen! (Bij een 40-urige werkweek).
  • Een flexibele pensioenregeling.
  • Elke maand je vakantiegeld.
  • Een laptop, zit-sta bureau en ergonomische stoel. 
  • Op kantoor hebben we heerlijke koffie, thee, elke dag vers fruit en verse noten. 
  • Misschien wel het belangrijkst: je krijgt er heel veel leuke collega’s bij.

Over SnelStart
SnelStart is een snelgroeiend IT-bedrijf. Met onze boekhoudsoftware helpen wij meer dan 90.000 ondernemers en financieel professionals hun administratie te automatiseren. Dat doen we al ruim 35 jaar en inmiddels zijn wij een van de grootste leveranciers in Nederland. Onze missie? Moeilijke dingen makkelijk maken.   

@Recruiters: 
Heb je deze vacature gelezen en ben je een recruiter, headhunter of consultant, m.a.w. bén jij niet de kandidaat, maar denk je die wel te kennen en wil je daarom met ons samenwerken? Heel attent, maar niet nodig. Wij sourcen onze nieuwe collega's zelf. Als we jullie nodig hebben, dan bellen we! Dankjewel!